Pers

19 mei 2024 - New Race Festival - Belcar Artikel Autosport.be par.5
'Geoffrey Verkoyen (IR Pwrd by GRT Motorsport, 16de algemeen, 3de TB): "Dit overtreft onze verwachtingen echt enorm. Een week geleden hadden we echt niet verwacht dat we voor een podium zouden rijden in onze allereerste wedstrijd in de autosport, maar zie ons hier nu staan. 

Als dit een graadmeter is voor het seizoen, dan kan ik niet wachten op het vervolg. Een beetje tot mijn verbazing kwamen we sterker voor de dag dan we gevreesd hadden en we kenden daarnaast ook geen enkel probleem, dus dat is zeker bemoedigend. Uiteraard moeten we nog heel wat stappen zetten, maar dit was een enorm leerrijk weekend. 

Dat op zich is al positief, maar als je die ervaring dan kan bekronen met een zege, dan smaakt dat des te zoeter." 

2023 oktober - Interview met Sport van hier

14 mei 2017 Artikel Rallytime.be Inschrijvingen Sezoensrally - Ook Roeland Thijs is er, na zijn sortie in de EBR Rally, opnieuw bij. GRT Motorsport is trouwens traditioneel sterk vertegenwoordigd in hun thuiswedstrijd en dat is nu niet anders met wagens in het nationale gedeelte, het criterium en de Sezoens Regularity.

Foto Copyright Ronny Vandezande

21 februari 2017 - Origineel artikel Rallytime.be

GRT Motorsport gaat opnieuw druk seizoen tegenmoet

Het rallyseizoen 2016 eindigde voor Roeland Thijs, drijvende kracht achter GRT Motorsport, in de East Belgian Rally. De gehavende Opel Astra wordt momenteel heropgebouwd. Maar natuurlijk niet ten nadele van de andere GRT Motorsport leden. Bij elke wedstrijd zorgt Roeland er eerst voor dat deze wagens klaar staan… en als laatste wordt er gedacht aan de eigen wagen. Het belooft alweer een druk seizoen te worden voor GRT Motorsport.

“Wat een leuk weekendje East Belgium Rally moest worden, is iets minder leuk uitgedraaid. Op de tweede proef ging het mis… Op kiezel is de Astra beginnen schuiven en de bomen stonden net iets te kort langs de weg…”  Zo omschreef Roeland Thijs het einde van zijn seizoen 2016. Ondertussen is hij begonnen met de heropbouw van de Opel Astra. Als streefdatum heeft hij de Sezoensrally vooropgesteld.

16 mei 2016 - Origineel artikel Rallytime.be
De Sezoensrally is de thuisrally voor GRT Motorsport. En dat is ook te merken aan het aantal ingeschreven wagens. Met vijf teams staan ze aan de start. Als was het nog deze middag nog niet helemaal zeker dat wagen van Roeland Thijs, de man achter GRT Motorsport, tijdig klaar raakte. Samen met Benny Lambrechts was Roeland deze middag nog druk met onder andere het inbouwen van de motor. Alle andere wagens zijn wel klaar. Die krijgen steeds voorrang op de eigen wagen, aldus Roeland Thijs. We laten Roeland rustig verder werken en gingen ons licht opsteken bij de vier andere teams. En het minste dat we kunnen zeggen is dat Roeland Thijs tevreden klanten heeft.
Eddy Buntinx – Kris Mertens: 

“GRT Motorsport hoort gewoon bij de rally. Toen ik startte als co bij Eddy Buntinx, ‘moest’ ik hen er gewoon bijnemen, maar dat is absoluut geen probleem.” laat Kris Mertens weten. “Zij zorgen ervoor dat wij ons kunnen concentreren op onze taak. De dag van de verkenning begint dit al met opstellen van de tenten, in orde maken van de serviceplaats en zeker niet te vergeten de technische keuring voor hun rekening nemen. Zo kunnen wij de verkenningen ten volle benutten zonder ons verder zorgen te moeten maken.”

“De dag van de rally zet zich dit verder natuurlijk. Bij binnenkomen enkel zeggen wanneer we terug moeten vertrekken, wat eventueel de problemen zijn en zij doen de rest. Voor hen is geen enkel probleem te groot, ze gaan ervoor en helpen eventueel ook nog andere teams in nood.” aldus Kris. “We mogen ook zeker de vrouwen van het serviceteam niet vergeten (Nelly en Elsy), die steeds voor de lekkere en verzorgde catering zorgen. Aan eten en drinken geen tekort en vergeten te eten/drinken tussen de proeven is geen optie, daar zorgen de dames wel voor. Eigenlijk zijn we zeer erg verwend door dit geweldige service-team waarvoor een welgemeende dankjewel!”

“Hierbij komt dan nog bij dat heel de crew ook steeds klaar staat om de auto tussen de wedstrijden weer helemaal mee in orde te zetten. Soms ziet Eddy Buntinx zelfs de auto niet tot aan de volgende wedstrijd en hebben zij alles weer tip top in orde gezet, het wassen incluis.” besluit Kris Mertens.

1 maart 2016 - Origineel artikel Rallytime.be

Wedstrijdverslag Haspengouw 2016: Roeland Thijs – Elsy Huysmans

In het voorbije weekend stond ook de witte Opel Astra van GRT Motorsport aan de start in de Rally van Haspengouw! Ditmaal met Elsy Huysmans in het co-zitje.  Wekenlang werd er zwaar gesleuteld om de voorste ophanging op punt te krijgen. De plannen waren veelbelovend, de uitvoering nam uren, avonden en dagen in beslag. Heel de ophanging werd veranderd. Het doel in Haspengouw? Testen, auto aanvoelen en eventueel bijstellen.

Er werd uiteraard voorzichtig gestart om zo vertrouwen op de bouwen. Nieuwe co, auto die anders aanvoelt… het was terug wennen. Onze droom werd werkelijkheid. De wedstrijd verliep vrijwel vlekkeloos. Een bezoekje aan de beek (de weg was op) en een kleine misrekening in de tijdenkaart konden de pret niet bederven.

Na 8 kp’s stonden we daar waar we wilden staan, in het wagenpark met een schadevrije auto! Wat we nu gaan doen? De auto verder aanpassen en in Moorslede starten om verder af te stellen.  Maar iedereen weet dat dit een sport is die je niet alleen kan! Ik wil toch graag een aantal mensen oprecht bedanken voor hun inzet! Bart Weeghmans (ophanging), Nico Cox (versnellingsbak) en Benny Lambrechts! Zij hebben uren (ben te tel kwijt) doorgebracht om de auto op punt te zetten… Het werk wat ze geleverd hebben, is fantastisch! Thx mannen!

Uiteraard kunnen we ook niet zonder service-crew: Benny Lambrechts, Bart Weeghmans, Nico Cox, Cedric Cé Werckx, Glenn Janssen, Ruben Melotte! Ook de catering olv Eddy en Nelly kunnen we niet missen!

Financieel wordt dit alles mogelijk gemaakt door onze trouwe sponsors: Leo Rijken, Voortmans Sanitair, G&H, Dirk Bode Metaalwerken, RS-Q, Tim’s Garage, Toyo Tires en Rally Time. Als laatste nog een woordje van dank naar onze trouwe supporters die steeds klaar staan om foto’s te maken en ons van nuttige info te voorzien (hé Frank Werckx)

Last but not least… de mensen die ons altijd maar moeten missen… de vrouwen, liefjes en de kinderen! Benny Giebens en co! Volgend jaar staan we er terug! Bedankt voor de mooie organisatie!

25-05-2010 (Origineel artikel rallylovers.be)

VERSLAG SEZOENSRALLY: GRT MOTORSPORT ROELAND KREEG DE WAGEN BETER ONDER DE KNIE NAARMATE DE WEDSTRIJD VORDERDE

Het waren drukke weken voor het team rond Roeland Thijs om tijdig klaar te raken voor de Sezoens rally. Er werd immers een kleine maand voor de wedstrijd over gegaan op de aankoop van een BMW E30 325i. Na enkele aanpassingen aan de remmen, benzineleidingen, stroomvoorziening, e.d. kon de wagen naar de VAS prekeuring en aansluitend de technische keuring.

Foto Rallydigital.be

Zo waren ze klaar om het zonnig weekend aan te vangen. Na een dagje verkennen met een gezellige bbq als afsluiter van de dag, kon de eigenlijke wedstrijd beginnen. Met toch wel een klein ei onder het rechter pedaal trok het duo, dat voor de 2de maal in deze teamopstelling aan de start stond, richting Kp Goolder. De eerste “ 100 L0 word freinage voor TR3 Gravel” liep al meteen fout, met een kleine schuiver tot gevolg. De eerste 2 Kp’s werden verder afgewerkt en dan was het tijd voor een 1e service. Na enkele tips & trics van meester Vleminckx, ging het al een stuk vlotter op het bocholtse onverhard. Roeland kreeg de wagen beter onder de knie naarmate de wedstrijd vorderde en beleefde alsmaar meer plezier aan de nieuwe aankoop. De wagen hield stand en het einde van de wedstrijd werd behaald. Een 22ste plaats algemeen en 2de in de klasse luidde de einduitslag.


25-05-2009 Origineel artikel Rallylovers.be

SEZOENSRALLY: ROELAND THIJS - CEDRIC WERCKX OP HET PODIUM NA EEN SLOPENDE WEDSTRIJD

Voor Roeland was het de eerste rally van het seizoen, voor Cedric de eerste van zijn carrière… Na een dag goed verkennen om het nota systeem onder de knie te krijgen, vertrokken ze voor 8 proeven tegen de klok. De eerste ronde van 4 proeven verliep goed, maar na kp 4 merkten ze dat er iets niet pluis was met de remmen achteraan.

Die werden nagekeken tijdens de service, maar op de verbindingsrit naar kp5 werd duidelijk dat het euvel nog niet verholpen was. Rustig de volgende proeven rijden was de boodschap! Op kp 6 sloeg de motor af op een lang stuk onverhard. Dit was te wijten aan een losgekomen kabel van de benzinepomp. Ook dit werd zelf verholpen en na de service konden ze terug op pad om de laatste 2 proeven af te leggen. Nu was het probleem van de remmen wel opgelost en konden ze terug voluit gaan.

Zodoende klom het duo na deze 2 proeven nog 5 plaatsen in de eindstand. Deze was een 17de plaats algemeen en 2de R10, na thuisrijder Serge Leen. De volgende afspraak voor dit duo zal de Haspengouw worden, Roeland zelf start in Tienen voor de volgende rally in zijn programma.