Bart Weeghmans
Technische leiding
Mijn specialiteit is de ophanging van een racewagen. Deze parameters bepalen hoe de banden contact maken met het wegdek, wat essentieel is voor grip en stabiliteit in bochten. Het balanceren van de wielen zorgt ervoor dat er geen trillingen optreden bij hoge snelheden, wat de controle en het rijcomfort verbetert. Dit houdt ook het deel van de schokdempers in, waarbij de trillingen en schokken worden geabsorbeerd die ontstaan door oneffenheden in het wegdek. Dit zorgt voor een stabiele wegligging en voorkomt dat de auto gaat stuiteren. Het betekent ook het kiezen van de juiste veerconstante (hoe stijf de veren zijn) wat belangrijk is om de balans tussen comfort en prestaties te vinden. Er is uiteraard ook de algemene ophanging zoals de veersystemen zoals hydraulische of pneumatische systemen, om de beste prestaties te garanderen.
Daarnaast is er het onderhoud en de inspectie: de regelmatigheid hiervan is belangrijk voor de slijtage en om defecten te voorkomen. Dit omvat het controleren van de schokdempers op lekkages en het vervangen van versleten onderdelen.
Deze taken zijn essentieel om ervoor te zorgen dat de racewagen optimaal presteert en veilig blijft onder extreme omstandigheden.
In 2021 hield ik de rallycross voor bekeken, en was toe aan een nieuwe uitdaging. GRT Motorsport service vroeg mij om hun team versterken. Precies wat ik zocht. Mijn ervaring kon ik nu toepassen op racewagens en bovendien kreeg ik de leiding om het technische te coördineren en Pitstop strategieën uit te werken.
Benny Lambrechts
2012
Rally TBR - VAS Div 1-2 – Co pilot Lambrechts Benny met Peugeot 106 - Opgave
2010
Short Rally van Kasterlee - VAS Div 3 – Co piloot Lambrechts Benny met BMW E30 – 26ste VAS Div 3 – 4e Klasse 3H
2009
Short Rally van Kasterlee - VAS Div 1-2 – Co piloot Lambrechts Benny met Opel Corsa A GSi – 12de VAS Div 1-2 / 2e Klasse 2C
Rally TBR - VAS Div 1-2 – Co piloot Lambrechts Benny met Opel Corsa A GSi - 12de VAS Div 1-2 – 5de Klasse 2C
Brecht Reynders
Beroepsmatig heb ik 7 jaar gewerkt als field service technieker bij LVD Company Gullegem.
In 2021 heb ik mijn eerste ervaring opgedaan bij GRT Motorsport Service. Dankzij Roeland mocht ik meedraaien in het technisch team van de 24h Zolder. Mijn taak bestond toen uit het vullen van de tank tijdens de race. Door de 24h Zolder van zo kort bij te mogen volgen, kreeg ik de smaak helemaal te pakken. Mijn vorige hobby (triatlon) besloot ik stop te zetten om tijd te kunnen doorbrengen in de garage. Ik help graag met het gereedmaken van de auto’s voor Trackdays en raceweekends. We werken steeds samen in een team, waardoor ik leer van de anderen. Dit resulteert dat ik ondertussen mee mag sleutelen tijdens de raceweekends.
Sinds november 2023 heb ik samen met Laurens ook een eigen Peugeot 206 GTI aangekocht om samen op het circuit te rijden. Deze wagen zijn we op dit moment volledig aan het opknappen. De bedoeling is om vanaf 2025 ook zelf eens enkele wedstrijden te rijden voor plezier.
Emre Kahmaran
Mijn wagen is de Opel Kadett met nummerplaat 'Puppy'. . Door mijn vader ben ik in de autosport gerold. Hijzelf was, in zijn jonge jaren, actief in de karting sport.
Mijn karting carrière, waarvan men zegt dat dit perfecte opstap is naar de autosport, begon al toen ik de leeftijd van zes jaar bereikte.
In 2024 ben ik samen met mijn beste vriend Tijmen een vzw begonnen met een eigen team gekend onder de naam YUKAEM RACING TEAM VZW. Met onze Opel kadett willen we alvast de Belcar Historic Cup mee rijden.
Sinds geruime tijd vul ik ook het GRT MOTORSPORT SERVICE aan. Een sterk team waar alertheid en professionaliteit minstens evenveel belang heeft als plezier maken met de teamgenoten. We kunnen bij de teamgenoten terecht voor steun bij elke vraag of probleem die zicht stelt.
Specifiek ben ik standby voor het wisselen van de banden, de montage en demontage tijdens de pitstops van de racewagens en ook het veilig vertrek van onze piloten. Het is hierbij belangrijk dat wij de wagen controleren en toezien of de velgen schade opliepen, samen met mechanische componenten vervangen indien nodig.
Jelle Weeghmans
Bij mij is het allemaal begonnen toen ze nog de sprintcup deden met de Citroën c1’tjes. Ik mocht na elke training/race een schadecontrole doen van de wagen.
Samen met mijn vader startten we in 2021 tijdens de Belcar bij GRT Motorsport service met de 24h van Zolder.
Tot mijn taak behoort de bandencontrole.
Daartoe behoren:
op druk zetten van de band
stipt de banden uit verwarmer te halen
track temperatuur opvolgen
bandenspanning controle
Aangevuld met technische taken.
Laurens Dujardin
Regelmatig ben ik aanwezig op de trackdays met mijn Peugeot 206, gesponsord oor GRT Motorsport Service. Behalve als er races zijn uiteraard, want dan maak ik naast mijn teamgenoten deel uit van de technical crew van IR Motorsport als mechanieker / all rounder. Ik heb de nodige technische ervaring kunnen opbouwen in de Belcar racing, maar daarnaast weet ik wagens op te bouwen van 'A tot Z' voor de funcup.
Ik ben blij deel te mogen uitmaken van GRT Motorsport service / IR Motorsport, het is een supertof team.
Timon Princen
Timon functionneert als Pitstop Assistance voor GRT Motorsport service. Op trackdays is hij van dienst om het technisch team te versterken en wagens in de Pits binnen te loodsen.
Dat Timon een thuis vindt op het Circuit van Zolder, is bijna vanzelfsprekend. Tine Lenaerts was jarenlang vrijwilligster op het Circuit Zolder als security op het bezoekersveld of om bezoekers te begeleiden naar de juiste parking of box. Maar ook zijn pluspapa is een icoon in het Belgische Circuitleven. Patrick Caeyers is overigens Marshall tijdens de races op zowel het Circuit Zolder als Spa Francorchamps.
TECHNICAL TEAM
2024
2024
2023
2012